خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





ده روش تبدیل استرس به آرامش

    مدیتیشن، اندیشیدن به مسئله دیگر، کشیدن نفس عمیق، نگاه کردن به اطراف، نوشیدن چای سبز، عشق ورزیدن، ماساژ، گذراندن مدت زمانی در خارج از منزل، گوش دادن به موسیقی و استراحت دادن به مغز 10 روشی هستند که می‌توانند...


     

    مدیتیشن، اندیشیدن به مسئله دیگر، کشیدن نفس عمیق، نگاه کردن به اطراف، نوشیدن چای سبز، عشق ورزیدن، ماساژ، گذراندن مدت زمانی در خارج از منزل، گوش دادن به موسیقی و استراحت دادن به مغز 10 روشی هستند که می‌توانند استرس انسان را به آرامش تبدیل کند.

    ابتکار ؛ اگر زندگی پر از استرس آرامش را از شما گرفته، روش‌های تمدد اعصاب می‌تواند شما را به زندگی عادی برگرداند. بعضی از این روش‌ها فقط 5 دقیقه و یا حتی کمتر زمان لازم دارد.استرس کم می‌تواند ذهن را متمرکز کند ولی اگر زیاد شود، آسیب‌های فکری و جسمی زیادی به انسان می‌زند.به گزارش هلث، اما آرمیدگی و تمدد اعصاب می‌تواند توازن را به زندگی بازگرداند و حتی ممکن است برخی از خطرات مربوط به استرس را کاهش دهد.در زیر 10 روش برای کاهش استرس معرفی شده است که در هر زمان و مکان می‌توان آنها را انجام داد.

    مدیتیشن
    مدیتیشن انجام یک سری حرکات سخت و در آوردن صداهای عجیب نیست بلکه انجام هر حرکت یا کار تکراری که موجب آرامش شود، می‌تواند نوعی مدیتیشن باشد مثل پیاده روی، شنا، نقاشی، بافندگی و حتی رانندگی.وقتی ذهن شما درگیر کار، روابط دوستانه یا خانوادگی است، بهتر است برای 5 تا 10 دقیقه به هیچ چیز فکر نکنید و اجازه دهید ذهنتان کمی آرام شود. اگر این کار را هر روز انجام دهید متوجه خواهید شد که به مرور زمان استرس شما کم می‌شود.

    اندیشیدن به مسئله دیگر
    اگر ذهنتان آن قدر درگیر مشکلات است که نمی‌توانید مدیتیشن کنید، حواستان را به یک موضوع دیگر پرت کنید. مثلا مکانی که دوست دارید به آن سفر کنید و یا خانه رویاهایتان را تصور کنید.هدف از این کار دور کردن استرس است. هر چه تصور شما به واقعیت نزدیک تر باشد، احساس آرامش بیشتری خواهید داشت.

    کشیدن نفس عمیق
    استرس و عصبانیت باعت کوتاه تر و تند شدن تنفس می‌شود، این در حالی است که آرامش با نفس‌های عمیق و آرام همراه است. پس برای تغییر وضیعیت تنش، حالت نفس کشیدن خود را تغییر دهید.

    نگاه کردن به اطراف
    کلر مایکلز نویسنده کتاب 10 راه حل ساده برای از بین بردن استرس می‌گوید: قدرت تمرکز برای داشتن زندگی راحت و معنا دار ضروری است. تمرکز حواس یعنی توجه کامل بر انجام یک کار در یک زمان مشخص، پس از چند بعدی بودن و انجام یک کار در لحظه خودداری کنید. زندگی کردن در زمان حال می‌تواند کمک زیادی به کم شدن نگرانی‌های بکند و آرامش بیشتری به شما دهد.تمرکز بر اشیای اطراف تمرین خوبی برای از بین بردن استرس است. لذت بردن از رنگ و بوی گل ها، گوش دادن به صدای آواز پرندگان و یا نگاه کردن با دقت به یک درخت از جمله این کارها است.

    نوشیدن چای سبز
    اگر اهل خوردن قهوه هستید، بهتر است سعی کنید به جای قهوه چای سبز بنوشید. نوشیدن قهوه استرس را زیاد می‌کند در حالی که چای سبز آرام بخش است. نیکولاس پریکان نویسنده کتاب7 راز سلامتی و زیبایی می‌گوید: چای سبز باعث سلامت و زیبایی می‌شود.

    عشق ورزیدن
    یکی از راه‌های کم کردن استرس و داشتن آرامش، دوستی با حیوانات خانگی و یا صحبت کردن با دوستان است. وقتی با دوست خود در مورد مسایل خوب صحبت می‌کنید، در واقع استرس خود را کم می‌کنید. به گفته متخصصان، روابط اجتماعی به مغز کمک می‌کند بهتر فکر کند و فرد را تشویق می‌کند که برای مسائلی که قبلا حل آنها غیر ممکن بود، راه حل مناسب پیدا کند. مطالعات نشان می‌دهد روابط فیزیکی مثل نوازش یا بغل کردن به کاهش فشار خون و استرس کمک می‌کند.

    ماساژ گرفتن
    وقتی عضلات شما گرفته است و وقت کافی برای مراجعه به متخصص ندارید با استفاده از روش ساده زیر می‌توانید خود را ماساژ دهید. دو دست خود را روی شانه و گردن قرار دهید، شانه و گردن خود را با انگشتان به آرامی فشار دهید، به آرامی شانه‌های خود را ماساژ دهید.

    زمانی را در خارج از منزل یا محل کار سپری کنید
    افراد بالغ هم به تفریح احتیاج دارند. پس اگر احساس کردید که بیش از حد معمول استرس دارید و یا عصبانی هستید، یک جای آرام و ساکت برای استراحت پیدا کنید که بتوانید استرس و مشکلات خود را فراموش کنید. چند نفس عمیق بکشید و سعی کنید خود را آرام کنید. به خاطر داشته باشید که زمان همیشه در دستان شماست، پس آرام باشید.

    گوش دادن به موسیقی
    موسیقی می‌تواند ضربان قلب را کاهش و روح را تسلی دهد. متخصصان می‌گویند: هنگامی که استرس شما زیاد می‌شود، با گوش دادن به یک موسیقی آرام و مطبوع به کاهش ضربان قلب و استرس خود کمک کنید. تحقیقات نشان داده اند که گوش کردن موسیقی سنتی آرام بخش است.

    استراحت دادن به مغز
    30 ثانیه کافی است تا استرس شما جای خود را به آرامش دهد. برای این کار باید ذهن خود را به سمت موضوعات جالب و مثبت منحرف کنید. با تصور هر چیزی که به شما انرژی مثبت می‌دهد، شروع کنید برای مثال تصویری از فرزند و یا همسرتان، تصور جواهر مورد علاقه شما که برای خریدش پول پس انداز کرده اید و تمام فکر‌هایی که برای مدت کوتاهی می‌تواند لبخند را روی لبان شما بیاورد، می‌تواند شما از یک فرد عصبی به فردی آرام تبدیل کند

    گردآوری : گروه اینترنتی پرشین وی


    این مطلب تا کنون 5 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : استرس ,آرام ,می‌تواند ,آرامش ,زمان ,انجام ,اعصاب می‌تواند ,تمدد اعصاب ,آرامش بیشتری ,بردن استرس ,ماساژ دهید ,تمدد اعصاب می‌تواند ,ورزیدن، ماساژ، گذراندن ,مسئله دیگر، کشیدن ,
    ده روش تبدیل استرس به آرامش

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده